JOHAN THEODORSSON
JOHAN THEODORSSON
Fyll ditt klassrum med berättande
Jag blev så sjukt inspirerad att jag vill pröva allt och mer därtill.
(Lärare i Stockholm)
När berättande är som starkast i klassrummet är det en pedagogisk motor som nästan inte går att stoppa. Här följer tre olika sätt att använda muntligt berättande i skolan. Det är konkreta exempel som alla innehåller muntligt berättande som pedagogisk huvudingrediens. Detta är en workshop i tre delar där varje del innehåller praktiskt deltagande och reflektion. Deltagarna får uppleva övningarna som de är i verkligheten.
1. Att snabbt göra berättelser i ditt ämne
Hur använder vi internet för att snabbt hitta berättarmaterial? Vad behövs för att skapa en intressant berättelse?
2. Att berätta själv
Här blir det berättartips för alla nivåer. Rösten. Rekvisita. Struktur. Ditt berättande kan skapa intressanta diskussioner hos eleverna och stimulera till fortsatt lärande.
3. Berättarövningar för elever
Nu gäller det att få ALLA elever att berätta och det gör vi genom flera tankeväckande berättarövningar. Hur kan vi stimulera eleverna att berätta sina egna historier? Och vad gör vi sedan….?
Alla deltagare får en handledning. Kursen leds av Johan Theodorsson. Läs mer om vem han är som muntlig berättare på www.berattare.se.
Fakta
Datum
Enl överenskommelse
Max antal
Workshop
• 12 deltagare
Tid
Halv- eller heldag
Plats
På din skola
Pris
Ring eller maila för en offert
Tfn
073-203 81 59
Mail
•Målgruppen är pedagoger som vill använda sig av muntligt berättande i sina skolämnen.
•Målet är att deltagarna ska erhålla kunskaper som gör att de vågar ta steget att använda sig av muntligt berättande.
•Innehållet är berättarövningar, kreativitetsövningar och berättartips. Och mängder av användbara sagor och berättelser.
•Vi reflekterar över vad en eleverna kan lära sig med hjälp av berättande.
ATT ANVÄNDA MUNTLIGT BERÄTTANDE I SKOLAN
FANTASIFÖRMEDLINGEN
UTBILDNINGAR & FÖRESTÄLLNINGAR
Berättare & DramaPedagog
FRÅN BLOGGEN
NYHETSBREV
Lär dig mer om fantasi i förskolan.